Friday, February 13, 2009

eagle eye

Semalam, masa buat group discussion dengan Azry kat bilik dia, kitorang berdua tengokla Eagle Eye lakonan Shia La#$$%%(entah la aku pun tak tau macam man a nak eja die punye nama). Firstly, masa intro movie tuh mmg bengang sangat! SO BIAS, UNFAIR bla bla bla...............berlatar belakangkan Pakistan, kelihatan sekumpulan yang bg pihak Barat mereka adalah MILITANT,EXTREMIST,TERRORIST.......entah apa lagi perkataan yg seangkatan dengan 3 perkataan tuh...sedang menuju ke sebuah perkampungan lengkap membawa senjata bagi menunjukkan bahawa TERRORISTnya Muslim itu.(yg aku tahu semua Muslim yg berpegang teguh dengan agama Allah tidak akan sesekali bertindak kasar kecuali.......kecuali jika mereka dikasari dan dianiaya)Yg paling menyakitkan hati, bila kumpulan tersebut a.k.a terrorist tu tengah mengebumikan jenazah dan sedang membaca Al-Fatihah- kalo x silap aku, pihak yg menggelarkan diri mereka sebagai ORANG YG TERBAIK DI DUNIA,PENYELAMAT DUNIA(tp hampeh...) mengebom kumpulan tersebut. Bagi aku perkara tu macam dah keterlaluan.....sungguh melampau!Kenapa mesti kaitkan keganasan dengan Islam, mcm konfem je yg TERRORISM=ISLAM. Hishhhh........sungguh menyakitkan hati. Aku bukan menyokong keganasan, tetapi biarlah sesuatu benda yg dibuat tu x mengganggu sensitiviti orang lain. Macam la x de orang lain kat dunia ni yg boleh digelar pengganas?Kenapa perlu dalam Eagle Eye, Muslim dilabel sebagai pengganas ? Kenapa? Sebabnya mungkin untuk menyebar dan menyuntik dalam akal fikiran manusia yg GILA sangat dengan filem Hollywood untuk mengaitkan Islam dengan keganasan. Sedangkan Islam diturunkan untuk membawa rahmat ke seluruh alam....manusia,haiwan, tumbuhan,.....semua dapat menikmati nikmat Islam yg diturunkan Allah.

panjang betul aku berceloteh hari ni........harap2 aku dapat berubah daripada yg buruk kepada yg baik......mcm tu lah jugak dengan orang lain.RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAAAL....adios

2 comments:

riziaq said...

i've watched that movie..
it's a very great movie anyway..

tp yelah aku pun terkejut tgk intro die..
but yup americans thought terrorist=islam..
almost all american movies mst ada psl islam terrorist ni..
padahal they ARE..not us kan..
tulah propaganda terhebat..
sebarkan ideologi kat dunia about islam yg salah.
aiihh..

Adib said...

da tgk cite Zohan?
lglah die kutuk Islam...

ALLAHUAKABAR
huhu