Tuesday, June 29, 2010

cuti, cuti,cuti.....

Bila cuti je,mesti tak sama sama dengan budak2 U lain. Macam sekarang ni, bila aku cuti,diorang dah start balik U masing2.So,rancangan nak ke sekolah beramai2 tak jadi la. Kesudahannya,aku sorang je yg pergi. Ambik sijil je pon.

Hmm.....untuk sehari dua kat rumah nenek ni banyak gak yg aku buat. Antaranya:


Ada Rayyan, sepupu aku. parents dia ni cikgu,so,time mengajar nenek aku la yg jaga..aku pon tumpang sekaki la


yg kat belakang Rayyan tu Izyan,pon sepupu aku gak, dia ni dah Tahun 1, tapi demam punya pasal,cuti 2 hari,muka cm tak demam kan??


Selain dari dorang berdua ni, ikan laga pon kira my bff utk cuti ni la...

nak tengok banyak lagi, ni ha ikan2 yg lain:


yg ni warna merah,ekor pendek....murah je pon,RM 2 je


ni yg biasa2 je


yg ni laga kampung,tangkap kat parit pon leh dapat

cuti ni pon bukan la bosan sangat bila ditambah dengan peluang untuk memasak makanan sendiri:


ni ikan apetah dengan kuah lemon....


nilak,angel hair dengan keju cheddar


yg nilak mangga dengan sos cili, dah xde idea sangat untuk buat pencuci mulut, mangga-yg manis- ditambah dengan sos cili memang jadi gabungan yg mantap

pastu,memandangkan duit ada banyak hasil biasiswa ibu dan bapa, dapatlah aku melantak mangga,atau pelam,bahasa kampungnya


pelam ni aku beli otw nak balik dari sg.besar,sg limau memang tempat yg famous la kalo nak dapat pelamyg manis2, sedap lagi

2 comments:

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

bagus2.cuti yang bermanfaat...:)

eman90 said...

ye lah yun..kadang2.boring jugak