Friday, June 25, 2010

sebelum clearance dibuat

MPSI

Apa tu MPSI? Maktab Perguruan Sultan Idris ke?? x, sebenarnya MPSI ni short form bagi Majlis Penyampaian Sijil INTEC. MPSI ni kira kalau nak diceritakan boleh jadi kemuncak la kehidupan seseorang pelajar INTEC. yelah, xkan la penat2 belajar kat situ tapi xdapat apa2. Yg menariknya tahun ni, MPSI bukan diadakan kat INTEC, tapi jauh sikit, dekat UiTM induk kat Dewan Annexe, sebelah Dewan Sri Budiman. Sebabnya sekarang ni Dewan Besar INTEC tengah digunakan oleh pelajar2 A-Level untuk periksa dorang.

Sehari sebelum event yg sebenar, kitorang kena pergi rehearsal. Maklumlah, takut nanti ada yg xtau nak jalan macam mana, nak ambil sijil macam mana, pandang kamera lagi.....etc2.Esoknya, alhamdulillah...semuanya berjalan dengan baik. Ni lah antara aktiviti2 kitorang dekat Annexe Hall tu, bergambar je memanjang....








bergembira bersama roomate




bersama dengan Pn Mimi yg sentiasa menceriakan bio lecture kami

Apapun, pengalaman yg aku dapat kat INTEC memang amat berbaloi. Banyak benda yg aku tak pernah dapat kat sekolah, aku dapat kat INTEC. Contohnya dapat berkawan dengan budak2 yang genius2, tapi bukan nerd:




dapat kawan non-malay, ye lah selama ni sekolah kat kampung je, so agak susah la untuk jumpe non-malay:




dapat jumpa tenaga pengajar yg bertindak sebagai kawan, kat sekolah dulu agak sukar nak jumpa orang2 macam ni:





Senang cerita, teramat banyak sangat benda2 yg menarik dan bermanfaat aku dapat sepanjang hidup aku di INTEC. Terima kasih semua, dari lecturer, kawan2, cleaner, pegawai OSSP, staf INTEC, pemandu bas, drebar teksi, banyak lagi...semua mainkan peranan dalam membentuk view aku terhadap persekitaran aku...

No comments: